Logo_amber_alert_logo

AMBER Alert wil dat de foto's van vermiste kinderen voortaan worden verspreid via online advertenties. In Duitsland gebeurt dit al; daar worden internetgebruikers direct geïnformeerd over vermissingen via online advertenties in apps en op internet. AMBER alert Nederland roept aanbieders op om het Duitse voorbeeld te volgen.

Het is de eerste keer dat in Europa online advertenties worden ingezet voor het vinden van vermiste kinderen. AMBER Alert Nederland roept aanbieders van online advertenties op om het Duitse voorbeeld te volgen. Het Duitse AMBER Alert informeert iedereen die zich bevindt in de regio waar een kind wordt vermist. Dit gebeurt bijvoorbeeld via apps, waarin een foto en informatie van het vermiste kind wordt getoond. Ook wordt gevraagd om mee te helpen bij een zoektocht.

Frank Hoen, de oprichter van AMBER alert Europe en Nederland: 'Onderzoek heeft aangetoond dat in 76 procent van de kinderontvoeringen met een dodelijke afloop het slachtoffer binnen drie uur om het leven is gebracht. Er moet dus binnen enkele minuten worden gehandeld. Daarvoor zijn AMBER Alerts bedoeld: binnen enkele minuten via ieder mogelijk medium zoals email, SMS, snelwegborden, sociale media, radio en TV mensen oproepen om uit te kijken naar een vermist kind.'

© Nationale Zorggids