Logo_ziekenhuis_amstelland_logo

Vanaf 1 juli 2014 is in het Ziekenhuis Amstelland een digitale helpdesk geopend voor Indiase expats. De India Desk moet het makkelijker maken voor Indiërs die tijdelijk in Nederland verblijven voor werk of studie om hun weg te vinden naar de verschillende afdelingen en specialisten in het ziekenhuis. Dat meldt Ziekenhuis Amstelland.

Gezondheidsproblemen zijn nooit plezierig, zeker niet wanneer je in het buitenland woont en niet op de hoogte bent van de lokale mogelijkheden en regelgeving. Medewerkers van de India Desk hopen expats te kunnen helpen met de cultuur en regelgeving in de Nederlandse gezondheidszorg. De helpdesk is een gezamenlijk initiatief van het bureau Amsterdam inbusiness en Ziekenhuis Amstelland.

Ziekenhuis Amstelland heeft al een aantal jaren een vergelijkbare helpdesk in gebruik voor Japanse expats die in een enorme behoefte voorziet. De India Desk is te vinden via www.indiadeskamstelland.nl. Medewerkers van de desk zijn te bereiken via indiadesk@zha.nl.

© Nationale Zorggids