Logo_moustache-574959_640

Movember, de grootste organisatie die zich wereldwijd inzet voor de gezondheid van mannen, gaat samenwerken met KWF Kankerbestrijding. Een groot deel van de opbrengsten van Movember in Nederland zullen dit jaar besteed worden aan onderzoeksprojecten van KWF met betrekking tot prostaat- en teelbalkanker. Daarnaast zal een deel gebruikt worden voor Nederlandse onderzoekers die deelnemen aan wereldwijde onderzoeksprojecten van Movember. 

Voor de campagne van dit jaar introduceert Movember Foundation een nieuw gezondheidsinitiatief, MOVE. Met MOVE worden deelnemers aangemoedigd in beweging te komen om hun gezondheid te verbeteren en hiermee geld op te halen voor Movember. De uitdaging is om 30 dagen lang 30 keer te bewegen. Hoe je dat doet is helemaal aan jou. Of dit nu een workout is, 30 minuten lopen naar je werk, een potje pingpong of een rondje fietsen. Alles kan.
 
Justin Coghlan, mede-oprichter van Movember: “We hebben erg veel zin in de campagne in Nederland. Het is fantastisch nieuws dat we gaan samenwerken met de KWF en hun onderzoeksprojecten kunnen steunen. We hopen dat net als voorgaande jaren de MoBros and MoSistas elkaar uitdagen om hun snor te laten staan of 30 dagen te bewegen met behulp van onze MOVE campagne. Bewegen is tenslotte het beste wat je kunt doen voor je gezondheid.” Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden is dit jaar het gezicht van de campagne. 
 
© Nationale Zorggids