Zorgpunt Thuiszorg

Zorgpunt Thuiszorg
Clavecymbelstraat 73a
6217 CS Maastricht

Postbus 2146
6201 CA Maastricht
Telefoon:
0800 - 666 6665
Website:
http://www.zorgpuntthuiszorg.nl
E-mail:
info@zorgpuntthuiszorg.nl

Zorgpunt Thuiszorg Postbus 2146 6201 CA MAASTRICHT

Werkwijze: Zorgpunt Thuiszorg heeft vooraf uitgebreid contact met u om de zorg te inventariseren. Wij maken een analyse van de benodigde zorg en verzekeren u op deze manier van de juiste zorg.

Algemeen: Graag willen wij informatie over de medische situatie van een client, maar ook informatie omtrent de gezinssituatie, de leefomgeving en de dagindeling is van belang.Voorop staan de wensen van de client die de thuiszorg ontvangt. Wij streven naar een prettige samenwerking waarbij de client zich volledig op zijn gemak voelt in zijn eigen thuissituatie. Na de inventarisatie van de zorg wordt een offerte uitgebracht, zodat u een helder beeld heeft van de kosten. In overleg met u bespreken we de mogelijkheden tot vergoeding van de zorg. Zorgpunt Thuiszorg zorgt er voor dat de thuiszorg wordt uitgevoerd door een zorgverlener of een team van zorgverleners dat bij u en uw situatie past.

Werkwijze Zorgpunt Thuiszorg Voordat de zorg start, worden een aantal stappen ondernomen:

  1. Intakegesprek door zorgcoordinator van Zorgpunt Thuiszorg (een ervaren verpleegkundige) met client en indien nodig een zorgverlener op de huidige locatie. In dit gesprek wordt zowel de inhoudelijke kant van de zorg besproken evenals de specifieke wensen van de client.

  2. Er wordt een team samengesteld van 2 a 3 zorgverleners. Dit team bestaat uit vaste mensen en werken in een vaste wijk, waardoor de continuiteit is gegarandeerd en voor de client een prettige, vertrouwde zorg wordt gecreeerd.

  3. Bij de client wordt een zorgdossier neergelegd, hierin wordt alle informatie omtrent de zorg vastgelegd. Het zorgplan werkt op basis van de principes van Gordon.

  4. Er wordt een rooster opgesteld en de client krijgt hier een afschrift van. De client weet dan vooraf welke zorgverlener aanwezig zal zijn.

  5. Er vindt na 4 weken teamoverleg plaats tussen de verpleegkundigen en Zorgpunt Thuiszorg over de invulling van de zorg.

  6. Bij ziekte en calamiteiten wordt er zorg gedragen voor vervanging. Dit gebeurt door de vaste mensen uit het team.Bij hoge uitzondering wordt er een andere zorgverlener ingezet door Zorgpunt Thuiszorg.Zorgpunt Thuiszorg draagt altijd zorg voor kwaliteit en continuiteit.

  7. Zorgpunt Thuiszorg levert in overleg met de client en eventueel de verpleging op de huidige locatie de benodigde materialen zoals bijvoorbeeld een speciaal bed, een postoel enzovoort.

Evaluaties: Zodra de zorg gestart is, wordt wekelijks de zorgverlening samen met u geevalueerd. Niet alleen wordt er telefonisch navraag gedaan of u tevreden bent over de zorgverlening, Zorgpunt Thuiszorg legt tevens huisbezoeken af waarbij de formulieren Tussenevaluatie en Eindevaluatie samen met u worden ingevuld. Deze formulieren zijn opgenomen in het zorgdossier.

NZG Locatie