30 mei 2013 om 11:41
< 1 min lezen

Al ruim 2.500 meldingen bij Meldpunt Huurverhoging

AMSTERDAM – Sinds de opening van het online Meldpunt Huurverhoging in april 2013 heeft de Woonbond al meer dan 2.500 meldingen binnengekregen over problemen die de huurverhoging voor mensen oplevert. Dat staat te lezen op de website van de Woonbond.

Uit de meldingen komt onder meer naar voren dat bepaalde groepen, zoals werklozen, ouderen, chronisch zieken, gehandicapten en mantelzorgers, extra hard worden getroffen door de verhoging. Ook komen er veel fouten voor in de uitvoering van de maatregelen en ervaren veel mensen flinke bureaucratische drempels.

Ronald Paping, directeur van de Woonbond, vermoedt dat de meldingen slechts het topje van de ijsberg zijn. “De gluurverhoging houdt te weinig rekening met de individuele situatie van huurders. Veel mensen kampen met betaalbaarheidproblemen. Er worden schrijnende situaties gemeld.” De Woonbond stelt daarom dat het ongewenst is om door te gaan met de invoering van de maatregel.

© Nationale Zorggids / Ype van Woersem

Relevante artikelen

Alles van gehandicaptenzorg
    • Gehandicaptenzorg

    Mensen mensen met beperking moeten makkelijker gebruik kunnen maken van cultuur en media

    11 juli 2025 om 14:24
    • Gehandicaptenzorg

    Medewerker Pluryn verloor USB-stick met gegevens medewerkers en cliënten

    10 juli 2025 om 14:29

Aankomende evenementen

19 Sep
Jong & Parkinson event | derde zaterdag van september
  • Gelderland
02 Oct
Borstvoedingscafé
  • Friesland
05 Oct
Regionaal IC-café over delier
  • Noord-Brabant