20 december 2021 om 14:12
< 1 min lezen

Campagne ‘Ik kijk mee met AD’ van start

Vanaf 20 december 2021 gaat de ‘Ik kijk me met AD’ van start. De campagne laat mensen kennismaken met audiodescriptie en nodigt ze uit dit te proberen. Audiodescriptie is voor slechtziende en blinde mensen die tv-series, films, theater- en musicalvoorstellingen willen meemaken. En dat kan via beeldbeschrijving die tussen de dialogen door vertelt wat er te zien is. Dit meldt Ieder(in). 

De campagne ‘Ik kijk mee met AD’ is een initiatief van het Bartiméus Fonds en wordt samen gevoerd met samenwerkingspartners en vrijwel alle aanbieders van audiodescriptie. “Uit onderzoek weten we dat een grote groep mensen met een visuele beperking nog niet bekend is met audiodescriptie. Of niet weet hoe ze AD kunnen gebruiken. Met deze campagne laten we zien wat AD kan betekenen voor mensen die slechtziend of blind zijn”, directeur Joeke va der Mei van het Bartiméus Fonds.

De diverse samenwerkingspartners van het Bartiméus Fonds zijn: Oogvereniging, Komt het Zien!, Stichting Audiovisuele Toegankelijkheid, Bartiméus, Dedicon, Koninklijke Visio, scribit.pro, Ieder(in) en Vereniging Onbeperkt Lezen.

Door: Nationale Zorggids

Relevante artikelen

Alles van gehandicaptenzorg
    • Gehandicaptenzorg

    Nynke Boonstra vervang Evelyn Finnema als lid van raad van toezicht Vanboeijen

    Gisteren om 15:21
    • Gehandicaptenzorg

    Landelijke monitor brengt voor het eerst leefsituatie LHBTQIA+-personen met beperking in beeld

    23 december 2025 om 14:00

Aankomende evenementen

13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg
09 Mar
Basis workshop Peristomale huidproblemen
  • Utrecht