KPN Teletolk voor slechthorenden wordt geëvalueerd
7 april 2022 om 10:52
< 1 min lezen

KPN Teletolk voor slechthorenden wordt geëvalueerd

Om meer inzicht te krijgen in hoe dove en slechthorende mensen en mensen met een spraakbeperking gebruikmaken van de tekst- en beeldbemiddelingsdienst KPN Teletolk, wordt deze geëvalueerd. Onderdeel daarvan is dat gebruikers van KPN Teletolk, dus mensen met een communicatieve beperking, wordt gevraagd een enquête in te vullen. Dat meldt Ieder(in).

Gebruik jij de tekst- en beeldbemiddelingsdienst en wil je jouw ervaringen hiermee delen met de onderzoekers, vul dan de enquête in. Open deze hier.

Je kunt deze invullen tot vrijdag 15 april en het invullen duurt ongeveer 10 minuten. Een uitleg van de evaluatie in Nederlandse Gebarentaal vind je ook in de link naar de vragenlijst.

In opdracht van het ministerie

De enquête is onderdeel van het onderzoek dat door onderzoeksbureau KWINK groep wordt uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. KWINK groep evalueert de tekst- en beeldbemiddelingsdienst (KPN Teletolk). De resultaten van de vragenlijst worden gebruikt voor de evaluatie.

Toegang tot telefonie

Ieder(in) zit in de klankbordgroep van dit onderzoek en vindt dat iedereen, dus ook mensen met een communicatieve beperking toegang moeten kunnen hebben tot telefonie. Dit is ook in de Telecomwet vastgelegd.

Door: Nationale Zorggids

Relevante artikelen

Alles van gehandicaptenzorg
    • Gehandicaptenzorg

    Cliënten T-zorg Rotterdam krijgen onterechte brief over directe stopzetting thuiszorg

    Gisteren om 09:50
    • Gehandicaptenzorg

    Sociale netwerken spelen cruciale rol bij werk voor mensen met beperking

    10 januari 2025 om 12:54