7 januari 2020 om 13:19
< 1 min lezen

Meldpunt Ieder(in) voor vragen over beperking geopend

Sinds deze week is het meldpunt van Ieder(in) open voor iedereen die vragen of problemen heeft die te maken hebben met hun beperking. Mensen die bijvoorbeeld op problemen bij de aanvraag van voorzieningen voor thuis, op school of het werk stuiten, kunnen terecht bij het meldpunt. Dit meldt Ieder(in). 

Het meldpunt is iedere dinsdag en donderdag telefonisch te bereiken tussen 10.00 uur en 12.00 uur en 14.00 uur en 16.00 uur. Op vrijdag is het meldpunt open tussen 10.00 en 12.00 uur. Wie belt naar het nummer 085 – 400 70 22 krijgt een medewerker aan de lijn. Mailen naar meldpunt@iederin.nl kan ook.

Wet- en regelgeving 

Medewerkers van het Meldpunt Ieder(in) zijn goed op de hoogte van de wet- en regelgeving. Ze weten goed welke rechten iemand heeft en welke niet en bij welke instanties hij of zij moet aankloppen. Ook zijn ze er voor advies over het indienen van een bezwaar of klacht.

Registratie vragen en problemen 

Ieder(in) registreert alle vragen en problemen die bij het meldpunt binnenkomen. Dit gebeurt volgens de regels van de privacywet. Indien gewenst anoniem. Knelpunten en problemen die mensen in het dagelijks leven tegenkomen, zijn belangrijke signalen voor de organisatie om mee te nemen in de politieke lobby. 

Door: Nationale Zorggids

Relevante artikelen

Alles van gehandicaptenzorg
    • Gehandicaptenzorg

    Kinderen met FASD krijgen vaak te laat de juiste zorg

    Gisteren om 09:45
    • Gehandicaptenzorg

    Bestuursvoorzitter Kentalis neemt na 6 jaar afscheid

    Gisteren om 07:38

Aankomende evenementen

10 Mar
AMS workshop: writing a good abstract
  • Noord-Holland
10 Mar
Slim samenwerkenin de zorg event.
  • Utrecht
11 Mar
Workshop uiterlijke verzorging voor patiënten met kanker
  • Gelderland