Teletolk voor slechthorende en dove patiënten Ziekenhuis Rivierenland
Sinds kort werkt Ziekenhuis Rivierenland in Tiel met de Teletolk-service van Tolk Contact. De dienst is speciaal bedoeld voor patiënten met een auditieve- of spraakbeperking. Ze kunnen een tolk in gebarentaal, spraak of tekst inzetten voor communicatie met het ziekenhuis. Dit meldt Ziekenhuis Rivierenland.
Gebruikers van de Teletolk kunnen hier verbinding mee leggen door op een knop te likken die op de online contactpagina van het ziekenhuis staat. Vervolgens kunnen ze zelf de gewenste tolk inschakelen om met de Tielse zorginstelling te kunnen praten. Mensen met gehoorverlies of een spraakbeperking hebben hiermee dezelfde toegang tot zorg als mensen zonder deze beperkingen.
Teletolk neemt barrières weg
“Bij Ziekenhuis Rivierenland willen we dat iedereen zich gehoord en gezien voelt. Teletolk helpt ons om barrières weg te nemen”, zegt voorzitter Marcia Sanderse van de commissie Inclusie, Diversiteit en Gelijkheid binnen het ziekenhuis. De inzet van de service maakt het ziekenhuis inclusiever en toegankelijker, waardoor er gelijkwaardigere toegang tot zorg ontstaat. “Teletolk helpt mensen om de regie over hun zorg te nemen.”