Luisterlijn druk bezocht vanwege eenzaamheid tijdens vakantieperiode
De drukte bij de Luisterlijn houdt aan, en helemaal nu tijdens de vakantieperiode. “Doordat bij veel mensen het gevoel van eenzaamheid toeneemt in de zomervakantie, en vrijwilligers ook genieten van een welverdiende vakantie, is het flink aanpoten om alle oproepen te beantwoorden, zegt Yvon Schmitz, trainer en begeleider bij de Luisterlijn. De landelijke organisatie, die 24/7 een luisterend oor biedt via telefoon, chat en mail, roept dan ook op naar elkaar te blijven omzien. “Oprechte aandacht en interesse kunnen een groot verschil maken voor anderen. Juist in deze periode.” Dit meldt Persbericht.
De drukte bij de Luisterlijn houdt aan, en helemaal nu tijdens de vakantieperiode. “Doordat bij veel mensen het gevoel van eenzaamheid toeneemt in de zomervakantie, en vrijwilligers ook genieten van een welverdiende vakantie, is het flink aanpoten om alle oproepen te beantwoorden, zegt Yvon Schmitz, trainer en begeleider bij de Luisterlijn. De landelijke organisatie, die 24/7 een luisterend oor biedt via telefoon, chat en mail, roept dan ook op naar elkaar te blijven omzien. “Oprechte aandacht en interesse kunnen een groot verschil maken voor anderen. Juist in deze periode.” Dit meldt Persbericht.
In de zomerperiode gaan veel mensen weg, of ze gaan buiten leuke dingen doen. Voor anderen kan deze periode (extra) eenzaam voelen. Verbinding en een goed gesprek kunnen dan écht helpen. Dat weten de vrijwilligers bij de Luisterlijn als geen ander. Zij spreken dagelijks, dag en nacht, mensen die eenzaam zijn. Eenzaamheid is de grootste (achterliggende) reden waarom mensen contact zoeken met de Luisterlijn. Jaarlijks voeren professioneel opgeleide vrijwilligers ruim 330.000 gesprekken.