11 maart 2021 om 17:00
< 1 min lezen

Zorgverzekeraars en therapeuten positief over online ggz

Sinds de coronacrisis spreken therapeuten 30 procent meer online met hun cliënten. Zorgverzekeraar VGZ en ggz-behandelaars verwachten dat deze verandering blijvend zal zijn. Dit meldt Skipr.  

In het begin van de coronacrisis kwam het online contact vaker voor dan nu. Mensen willen liever een online consult, dan helemaal geen contact. Dit geldt voor zowel de hulpverlener als de cliënt. Deze digitale ontwikkeling heeft volgens innovatiemanager bij VGZ, Gerjan Prins, meerdere voordelen. Zo zijn mensen meer in hun vertrouwde omgeving en kunnen ze contact hebben met een therapeut op de moment dat zij dat willen.  Daarnaast heeft het ook een gunstig effect op de wachtlijsten. Prins verwacht dat 25 procent van de digitale contacten online zal blijven plaatsvinden.

Door: Nationale Zorggids 

Relevante artikelen

Alles van ggz
    • GGZ

    Mentale gezondheid LHBTQIA+-jongeren lijdt onder gebrek aan acceptatie en discriminatie

    19 december 2025 om 12:46
    • GGZ

    Psychiatrisch patiënt bekent dodelijke aanval op vrouw in Halsteren

    18 december 2025 om 12:37

Aankomende evenementen

21 Dec
Algemene rondleidingen bij OlmenEs
  • Friesland
13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg