11 maart 2021 om 16:00
< 1 min lezen

Zorgverzekeraars en therapeuten positief over online ggz

Sinds de coronacrisis spreken therapeuten 30 procent meer online met hun cliënten. Zorgverzekeraar VGZ en ggz-behandelaars verwachten dat deze verandering blijvend zal zijn. Dit meldt Skipr.  

In het begin van de coronacrisis kwam het online contact vaker voor dan nu. Mensen willen liever een online consult, dan helemaal geen contact. Dit geldt voor zowel de hulpverlener als de cliënt. Deze digitale ontwikkeling heeft volgens innovatiemanager bij VGZ, Gerjan Prins, meerdere voordelen. Zo zijn mensen meer in hun vertrouwde omgeving en kunnen ze contact hebben met een therapeut op de moment dat zij dat willen.  Daarnaast heeft het ook een gunstig effect op de wachtlijsten. Prins verwacht dat 25 procent van de digitale contacten online zal blijven plaatsvinden.

Door: Nationale Zorggids 

Relevante artikelen

Alles van ggz
    • GGZ

    Cliëntenraden in de ggz kampen met tekort aan leden

    Vandaag om 09:42
    • GGZ

    Fivoor krijgt hulp van ministerie bij zoektocht naar nieuwe locatie

    Gisteren om 14:27

Aankomende evenementen

10 Mar
Slim samenwerkenin de zorg event.
  • Utrecht
10 Mar
AMS workshop: writing a good abstract
  • Noord-Holland
11 Mar
Workshop uiterlijke verzorging voor patiënten met kanker
  • Gelderland