13 januari 2016 om 11:14
< 1 min lezen

Kinderartsen pleiten tegen reclame voor snoep door K3

Als het aan kinderartsen en gezondheidsorganisaties ligt, moet meidengroep K3 stoppen met reclame maken voor ongezond eten. Door samen te werken met verschillende grote merken in de voedselindustrie worden kinderen te veel verleid tot het eten van ongezonde producten zoals chips en snoep. Dit meldt RTL Nieuws.

Volgens Alliantie Stop Kindermarketing en de Consumentenbond worden kinderen te veel verleid de ongezonde producten te eten omdat plaatjes van K3 op de verpakkingen staan. Het gaat veelal om snoep, koekjes, ijs, chips en andere ongezonde voeding waar veel suiker, vet en zout in zit.

Onder andere kinderartsen, wetenschappers, diëtisten en gezondheidsorganisaties pleiten voor een stop op de reclame voor alle lekkernijen door K3. Bart Combeé, directeur van de Consumentenbond, vraagt de meidengroep het goede voorbeeld te geven aan kinderen. “Het inzetten van kinderidolen zoals K3 voor ongezonde voeding draagt bij aan een ongezond voedingspatroon en overgewicht.”

K3 wisselde onlangs van bezetting, waardoor het een mooi moment is voor de nieuwe leden om het goede voorbeeld te geven. Woordvoerders van het productiebedrijf van K3 laten weten “altijd nauwgezet” de richtlijnen van de overheid te volgen. Het bedrijf onderzoekt of ze hun beleid kunnen aanpassen op de veranderende inzichten wat betreft voeding.

© Nationale Zorggids

Relevante artikelen

Alles van jeugdzorg
    • Jeugdzorg

    Wat gebeurde er in de jeugdzorg in 2025? Dit viel het meest op

    Vandaag om 12:49
    • Jeugdzorg

    IJzertekort bij jonge meiden blijft onderschat probleem

    Vandaag om 10:29

Aankomende evenementen

13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg
09 Mar
Basis workshop Peristomale huidproblemen
  • Utrecht