17 oktober 2016 om 10:50
< 1 min lezen

‘Ook online beter toezicht reclame kinderen’

De Europese Commissie wil reclame op social media die gericht is op kinderen, onderwerpen aan strengere regels en beter toezicht. Door de nieuwe richtlijn kan het Commissariaat voor de Media ook de makers van online video’s, zoals vlogs, gaan aanspreken op het maken van reclame gericht op kinderen. Dit zegt voorzitter Madeleine de Cock Buning van het commissariaat zaterdagavond in het televisieprogramma Kassa (BNNVARA).

Tot nu toe kon dat alleen bij radio en televisie. Online zal productplaatsing in programma’s die vooral gericht zijn op kinderen ook niet meer worden toegestaan, net als reclame voor ongezonde producten. Waar reclame wordt gemaakt, moet dat duidelijk zijn aangegeven. Platforms als Youtube wordt gevraagd betere maatregelen te nemen om kinderen af te schermen van schadelijke content als extreem geweld en seks.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van jeugdzorg
    • Jeugdzorg

    Wat gebeurde er in de jeugdzorg in 2025? Dit viel het meest op

    24 december 2025 om 12:49
    • Jeugdzorg

    IJzertekort bij jonge meiden blijft onderschat probleem

    24 december 2025 om 10:29

Aankomende evenementen

13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg
09 Mar
Basis workshop Peristomale huidproblemen
  • Utrecht