16 februari 2015 om 08:47
< 1 min lezen

Deskundigen eisen verbod op kidsmarketing

(Novum) – Een groot aantal wetenschappers en organisaties, waaronder de Consumentenbond en de Hartstichting, vragen de politiek een verbod op kidsmarketing, waarbij reclame specifiek is gericht op kinderen. De organisaties doen deze oproep zondagavond in het tv-programma De Monitor van de KRO-NCRV.

Op dit moment werkt het bedrijfsleven met een eigen gedragscode, maar die is volgens de alliantie van zon tien organisaties niet effectief.

De alliantie wil dat de voedselindustrie stopt met het aanprijzen van ongezonde producten aan kinderen onder de 13 jaar. Deze groep is volgens de alliantie niet weerbaar en kent het verschil tussen reclame en informatie niet. De alliantie, waaronder ook de Nederlandse Obesitas Vereniging, denkt dat kinderen door dit verbod makkelijker een gezond voedingspatroon aanleren.

 

Relevante artikelen

Alles van kraamzorg
    • Jeugdzorg

    Komuna Zorg onder verscherpt toezicht om tekortkomingen

    25 april 2025 om 10:08
    • Jeugdzorg

    Jeugdhulp Accuraat schiet tekort: tijdelijk geen nieuwe jongeren welkom

    25 april 2025 om 08:45

Aankomende evenementen

19 May
Nationale AI in de Zorg Congres
  • Noord-Holland
26 May
Dokter in de Zaal: alles over radiologie
  • Drenthe
04 Jun
Hét netwerkcongres over Data en AI
  • Zuid-Holland