13 augustus 2018 om 17:11
< 1 min lezen

Gedupeerde thuiszorgorganisatie wil rectificatie van Consumentenbond

Eén van de thuiszorgorganisaties die zich flink benadeeld voelt door de publicatie van de Consumentenbond is Rapsodi Healthcare uit Amersfoort. Rapsodi biedt sinds december 2016 thuiszorg en kreeg van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) afgelopen januari een negatieve beoordeling. De organisatie voldeed aan geen van de vijftien eisen. Dat meldt het Algemeen Dagblad. 

Directeur Veli Turker denkt dat hij het eerste gesprek met de inspectie niet goed had voorbereid, maar dat het desondanks een goede eerste ontmoeting was. “Ze helpen vooral ook om dingen op orde te krijgen. Je leert ervan. De voorbereidingsfase was een moeilijke periode. Toen wij begonnen, waren we allang blij dat we personeel konden krijgen.” Hij benadrukt dat de organisatie niet met onbekwaam personeel in zee ging.

Afgelopen mei kwam de IGJ langs voor een herinspectie. Rapsodi voldeed toen aan negen van de vijftien eisen. Eén eis scoorde het een onvoldoende op: de medezeggenschap. Maar ook dat is volgens Turker sindsdien opgelost. De Consumentenbond richtte zich in haar onderzoek alleen op het eerste rapport en niet op de resultaten die de organisatie sindsdien heeft geboekt, aldus de directeur. Hij gaat contact opnemen met de Consumentenbond in de hoop dat er één en ander kan worden rechtgezet. 

Door: Redactie Nationale Zorggids

Relevante artikelen

Alles van ouderenzorg
    • Ouderenzorg

    Lichaam gevonden van vermiste dementerende man die wegliep uit verpleeghuis

    24 december 2025 om 10:57
    • Ouderenzorg

    Wat kost een verpleeghuis in 2026? Eigen bijdrage Wlz uitgelegd

    24 december 2025 om 09:45

Aankomende evenementen

13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg
09 Mar
Basis workshop Peristomale huidproblemen
  • Utrecht