11 november 2020 om 13:51
< 1 min lezen

Melders bij Meldpunt Bank Dicht missen persoonlijk contact

Sinds de lancering van het Meldpunt Bank Dicht zijn er ruim 600 meldingen gedaan van onlangs gesloten bankfilialen. Seniorenorganisatie KBO-PCOB kreeg steeds meer klachten over het gemis van een loket. Banken zijn er vanuit gegaan dat de alternatieven na een sluiting, zoals bijna alles via internet aanbieden, prima zou werken. Dat blijkt nu niet zo te zijn. De melders missen het persoonlijke contact en zijn niet altijd even vertrouwd met een online bankomgeving, aldus KBO-PCOB. 

Naast het missen van persoonlijk contact en niet om kunnen gaan met internetbankieren, is er ook de vrees voor oplichting. Uit angst dat (internet)criminelen een weg vinden naar de bankrekening, wordt er liever bij een filiaal de bankzaken gedaan.

Sturkenboom: “Het stimuleringsbeleid van de banken heeft zijn effect gehad. Steeds meer senioren doen aan internetbankieren. De een met meer plezier dan de ander. En voor die laatste groep wil KBO-PCOB, samen met de banken, kijken wat de beste alternatieven zijn. Gesloten bankfilialen keren hoogstwaarschijnlijk niet meer terug, dan is het belangrijk dat er geschikte alternatieven voor handen zijn, waar iedereen zich veilig bij voelt.”

Meldingen kunnen nog steeds op het ‘Meldpunt Bank Dicht!’ gedaan worden. Telefonisch via 030-3400 600 of online via www.kbo-pcob.nl/bankdicht/

Door: Nationale Zorggids

Relevante artikelen

Alles van ouderenzorg
    • Ouderenzorg

    Vaccinatiegraad coronaprik 2024: vooral daling bij 60-plussers

    Vandaag om 09:54
    • Ouderenzorg

    Dit is de seniorvriendelijkste gemeente van Nederland

    Gisteren om 12:55