5 januari 2017 om 15:50
< 1 min lezen

Servicepunt De Ronde Venen uitgebreid met Meldpunt Zorg en Overlast

Het meldpunt Zorg en Overlast is sinds 1 januari 2017 ondergebracht bij Servicepunt De Ronde Venen. Voorheen kon een melding gedaan worden bij de GGD. Het Servicepunt is in de gemeente het centrale punt waar inwoners terecht kunnen met vragen over zorg, werk en wonen. Dat meldt de gemeente De Ronde Venen.

Bij het Meldpunt Zorg en Overlast kunnen inwoners van de gemeente een melding doen wanneer zij zich zorgen maken over iemand in hun omgeving. Voorbeelden zijn wanneer bij buren de gordijnen de hele dag gesloten zijn, wanneer er iemand door de buurt scharrelt waarbij een ‘niet pluis’ gevoel ontstaat. In dit soort situaties, waarbij inwoners zelf niet zien hoe ze iets aan de situatie kunnen doen, kan het helpen daar met iemand over te praten. Hier is het Meldpunt voor bedoeld.

Het Meldpunt Zorg en Overlast is bereikbaar via Servicepunt De Ronde Venen. Op www.servicepuntderondevenen.nl kan een digitale melding gedaan worden. Het servicepunt is telefonisch bereikbaar via 0297 58 76 00 (maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 16.00 uur en vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur). Voor (zorg)professionals is er een apart formulier ontwikkeld.

Door: Redactie Nationale Zorggids

Relevante artikelen

Alles van ouderenzorg
    • Ouderenzorg

    IGJ ontvangt meer registraties over dwang in de zorg

    Vandaag om 16:44
    • Ouderenzorg

    Wilders opent aanval op Jetten vanwege zorgkeuzes

    Vandaag om 14:59

Aankomende evenementen

09 Dec
Het Luchtmoment door Sociom
  • Noord-Brabant
10 Dec
Lotgenotencontact voor Mantelzorgers (donderdag) – West Maas en Waal door Sociom
  • Gelderland
11 Dec
Kerstmarkt bij OlmenEs
  • Friesland