Normal_baby_voetjes

De 39-jarige vaders Jochem Hes en Sjoerd Trompetter runnen een succesvol bedrijf dat verzorgingsproducten voor baby's verkoopt. Vorig jaar zijn er wereldwijd 500.000 tubes van het merk Naïf verkocht. Naar verwachting groeit het bedrijf de komende jaren flink door. Dit meldt RTL Nieuws. 

Hes en Trompetter kwamen op het idee toen ze beiden (opnieuw) vader werden. De mannen kregen veel mooie cadeaus voor hun kinderen, maar nooit verzorgingsproducten. Bestaande bedrijven die babycrèmes verkopen noemen ze ouderwets. Ook merkten ze dat de kwaliteit van verzorgingsproducten voor baby’s beter kon. De consument is steeds beter geïnformeerd en terughoudender als het gaat om chemische bestandsdelen of plastic in producten.

“Er is niks mis met de traditionele bedrijven. Maar wij vonden dat het anders moest. Zowel qua inhoud als verpakking en formulering.” Zodoende ontwikkelden de twee haarlotions, shampoos en zonnebrandcrèmes voor baby’s. Wat erin zit? Natuurlijk ingrediënten: water, avocado-olie en bijvoorbeeld macadamiaolie. Er zit geen plastic in en de verpakkingen zijn gemaakt van bioplastic (basis: rietsuiker).

Door: Nationale Zorggids