Normal_8666907905_1f75382c58_o
De gemeente Amstelveen heeft besloten het contract met rolstoel- en scootmobielgigant Welzorg te ontbinden. Mindervaliden hebben klachten ingediend over de slechte service. Zodra een nieuwe aanbieder is gevonden wil de gemeente het contract met Welzorg ontbinden. Dit meldt de Volkskrant. 
 
Welzorg zou kampen met gebrekkige service, lange wachttijden en ondeskundig personeel. Uit een gesprek tussen Amstelveen en de instelling blijkt dat Welzorg de beloften uit het opgestelde verbeterplan niet waar heeft kunnen maken. 'Dit biedt de gemeente de juridische mogelijkheid om het contract te ontbinden op grond van wanprestatie,' zo stelt de gemeente. 
 
Vorig jaar kreeg Welzorg een boete van bijna 50 duizend euro van de gemeente, omdat het bedrijf het contractuele verplichtingen niet nakwam. 'De dienstverlening is dramatisch slecht', zei zorgwethouder Herbert Raat (VVD) toen. 'Wij besteden veel tijd en moeite aan de aanbesteding, maar zodra het contract er eenmaal is lijkt het alsof de gemeente buitenspel staat.'
 
Welzorg zou tienduizenden ouderen en gehandicapten als klant hebben. De instelling heeft duizend man personeel en tientallen winkels en servicepunten. Doordat zij de goedkoopste van de hulpmiddelenmarkt zijn kregen ze een groot aantal gemeentelijke aanbestedingen voor levering van mobiliteitsdiensten aan mindervaliden. Het afgelopen jaar zijn grote aantal klachten over hun diensten binnengekomen bij de  gemeenten Haarlemmermeer, Bunnik, Wijk bij Duurstede, De Bilt, Zeist en Amstelveen.
 
© Nationale Zorggids