Logo_alzheimer_nederland

Alzheimer Nederland vindt dat de vindbaarheid van casemanagement dementie moet worden verbeterd. Daarom is op dinsdag 3 september de campagne ‘Helden achter de voordeur’ gestart. In dat kader zijn negen verhalen gebundeld waarin mantelzorgers en mensen met dementie vertellen waarom de casemanager hun held is. Bij de start van de campagne is het boekje overhandigd aan de woordvoerders zorg in de Tweede Kamer. Dit meldt Alzheimer Nederland. 

Met het aanbieden van het boekje ‘Helden achter de voordeur’ wil Alzheimer Nederland de bekendheid en het belang van casemanagers nog eens benadrukken. "Zij' zijn bij veel mensen met dementie, mantelzorgers en professionals nog onvoldoende bekend of toegankelijk, zegt Julie Meerveld, manager Belangenbehartiging en Regionale Hulp Alzheimer Nederland.

Casemanager is meer dan nodig

"Daar willen wij verandering in brengen. De inzet van de casemanager is meer dan nodig, vanwege het stijgend aantal mensen met dementie en de inzet van het Pact Ouderenzorg. Het is belangrijk zoveel mogelijk mensen duidelijk te maken dat de zorg in de toekomst zonder deze helden niet mogelijk is. Zij zijn niet alleen steun en toeverlaat voor mensen met dementie en hun naasten maar ook voor huisartsen. Deze mensen verdienen een podium en dat geven we graag."
 
De campagne duurt de hele maand september en oktober. Alzheimer Nederland richt zich met de verhalen van ‘Helden achter de voordeur’ onder meer op huisartsen, verzekeraars en wmo-consulenten.

Het boekje ‘Helden achter de voordeur’ is gratis te downloaden via www.alzheimer-nederland.nl/casemanagement.

Door: Nationale Zorggids