Normal_logo_hartstichting_logo

De crowdfunding campagne die de Hartstichting in samenwerking met een aantal talentvolle onderzoekers eerder dit jaar startte, heeft ruim 165.000 euro opgeleverd. De Hartstichting verdubbelt het opgehaalde bedrag tot ruim 330.000 euro. Hiermee wordt de komende jaren onderzoek gedaan om het risico op hart- en vaatziekten te verkleinen. 

Door een bedrag te doneren via een speciaal ontwikkeld platform, ontvingen de donateurs als tegenpresentatie een mooie beloning, zoals een rondleiding door het lab of een uniek college. De Hartstichting zorgde – naast de ontwikkeling van het platform – voor training en  begeleiding van de onderzoekers. Ook benaderde zij haar achterban om donaties te werven. Vijf onderzoekers kunnen hierdoor van start met hun eigen onderzoek. 

De looptijd van deze onderzoeken is 2 jaar. De onderzoekers zullen zelf hun donateurs op de hoogte houden van de vorderingen van hun onderzoek.

Door: Redactie Nationale Zorggids