Logo_hartstichting

De Hartstichting lanceerde onlangs haar vernieuwde website. Het is de eerste website die op maat en persoonlijke informatie biedt aan bezoekers. Het gericht en snel aanbieden van informatie over hart- en vaatziekten speelt in op de toenemende behoefte van de website bezoeker van nu. Hartstichting.nl wordt jaarlijks door ruim 5 miljoen mensen bezocht, zo meldt de stichting. 

De Hartstichting deed onderzoek naar de wensen van patiënten, naasten en het algemene publiek naar informatie over hart- en vaatziekten. De huidige informatie moet snel beschikbaar, medisch betrouwbaar en bovenal persoonlijke relevant zijn voor de bezoeker, zo bleek uit de resultaten. Zo heeft een naaste die net van dichtbij een hartinfarct heeft meegemaakt een andere informatiebehoefte dan een patiënt die aan het revalideren is na een herseninfarct. De nieuwe website is volledig ingericht op deze vragen.

De vernieuwde website is het middelpunt van de informatiebehoefte en vormt de verbindende factor tussen voorlichting en het toepassen ervan, aldus de Hartstichting. Doel van de site is mensen in staat stellen hart- en vaatziekten eerder te herkennen. Ziektebeelden zoals bijvoorbeeld hartinfarct en herseninfarct en risicofactoren cholesterol en hoge bloeddruk krijgen een eigen gids. In deze gids kan de bezoeker van de site eenvoudig, snel en zonder inlog, relevante informatie opslaan, teruglezen en natuurlijk delen met zichzelf en naasten. Daarnaast biedt de Hartstichting aan om de op maat gemaakt brochure geprint te ontvangen.

Hartstichting.nl wordt jaarlijks door ruim 5 miljoen mensen bezocht. Deze bezoekers zijn zelf hart- of vaatpatiënt, hebben een naaste in hun omgeving of dragen bij aan de strijd tegen hart- en vaatziekten. Meer dan 75 procent van de bezoekers komt voor voorlichting/informatie over hart- en vaatziekten. In 2015 werd hartstichting.nl uitgeroepen tot populairste website van het jaar.

Door: Redactie Nationale Zorggids