24 april 2020 om 16:55
< 1 min lezen

Faillissement Hulpmiddelencentrum: antwoord op vragen over gevolgen

Op 3 april werd bekend dat het Hulpmiddelencentrum (HMC) failliet is gegaan. Het faillissement roept vragen op bij mensen die hulpmiddelen ontvangen via het HMC. Bijvoorbeeld over het leveren en/of onderhouden van hulpmiddelen. Het ministerie van Volksgezondheid en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten hebben, in overleg met Ieder(in), een aantal vragen en antwoorden op een rij gezet. Dit meldt Ieder(in).

Downlaod hier de antwoorden op vragen over het faillissement van het Hulpmiddelencentrum

Mocht hier aanleiding voor zijn dan worden de vragen en antwoorden in de komende tijd bijgewerkt. 
Staat uw vraag er niet bij en komt u er niet uit met bijvoorbeeld de gemeente, de leverancier of het zorgkantoor, dan kunt u contact opnemen met het Juiste Loket. Dat kan per e-mail naar meldpunt@juisteloket.nl en telefonisch op 030-7897878 .
 
Lees hier meer over het faillissement van het Hulpmiddelencentrum
 
Door: Nationale Zorggids

Relevante artikelen

Alles van zorgverzekering
    • Gehandicaptenzorg

    Vijf mbo- en hbo-projecten moeten kennis over verstandelijke gehandicaptenzorg verbeteren

    Gisteren om 14:43
    • Gehandicaptenzorg

    Gezinnen met kind met stofwisselingsziekte ervaren exclusie, stress en werkloosheid

    19 december 2025 om 13:56

Aankomende evenementen

13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg
09 Mar
Basis workshop Peristomale huidproblemen
  • Utrecht