17 maart 2020 om 14:17
< 1 min lezen

Hulplijn Rode Kruis in anderhalve dag 3000 keer gebeld

De telefonische hulplijn die het Rode Kruis maandag heeft geopend voor mensen met vragen over het nieuwe coronavirus is in anderhalve dag 3000 keer gebeld.

“Mensen delen vooral hun gezondheidsklachten en zorgen over of ze wel of niet thuis moeten blijven, maar stellen ook vragen over onlineboodschappen bestellen”, aldus het Rode Kruis. “Het overgrote deel van de vragen kunnen we beantwoorden.”

Een aantal telefoontjes heeft volgens het Rode Kruis al geleid tot concrete hulp. Twee vrijwilligers van het Rode Kruis doen dinsdag in Leiden boodschappen voor mensen die in quarantaine zitten.

Relevante artikelen

Alles van ziekenhuizen
    • GGZ

    Twee prijzen voor zorgverleners die dwang in de ggz helpen voorkomen

    Vandaag om 09:10
    • GGZ

    Voorarrest stekende tbs’er Mesdagkliniek met twee weken verlengd

    16 mei 2025 om 10:45

Aankomende evenementen

19 May
Nationale AI in de Zorg Congres
  • Noord-Holland
26 May
Dokter in de Zaal: alles over radiologie
  • Drenthe
04 Jun
Hét netwerkcongres over Data en AI
  • Zuid-Holland