26 april 2017 om 17:04
< 1 min lezen

Nationale Hoorstichting lanceert Love2Hear campagne

Vandaag, op International Noise Awareness Day, lanceert de Nationale Hoorstichting de campagne Love2Hear om festivalgangers te behoeden voor gehoorschade. Aanleiding zijn de laatste resultaten van de Oorcheck hoortest, waaruit blijkt dat een groot deel van de jongeren het eigen gehoor overschat. Dat meldt de Nationale Hoorstichting. 

De campagne Love2Hear heeft als doel festivalgangers bewust te maken van de risico’s op gehoorschade door harde muziek. De Nationale Hoorstichting geeft drie eenvoudige tips om je oren te beschermen: draag oordoppen met muziekfilter, ga niet te dicht bij de boxen staan en geef je oren tussendoor rust om te herstellen.

Uit nieuwe resultaten van de Oorcheck hoortest blijkt dat 23 procent van de jongeren tussen de 12 en 25 jaar die in 2016 de test deed, de uitslag ‘niet goed’ krijgt. Voorafgaand aan de test vullen deelnemers in hoe zij hun gehoor inschatten. Van deze groep dacht 85 procent aanvankelijk wél een goed gehoor te hebben. De uitslag ‘niet goed’ geeft een indicatie van beginnend gehoorverlies. 

De Oorcheck hoortest is een gratis online spraak-in-ruistest. De Hoorstichting heeft de test ontwikkeld samen met het Leids Universitair Medisch Centrum en het Academisch Medisch Centrum Amsterdam. Deze test is specifiek bedoeld om lawaaislechthorendheid te detecteren.

Door: Redactie Nationale Zorggids 

 

Relevante artikelen

Alles van jeugdzorg
    • Jeugdzorg

    Wat gebeurde er in de jeugdzorg in 2025? Dit viel het meest op

    Gisteren om 12:49
    • Jeugdzorg

    IJzertekort bij jonge meiden blijft onderschat probleem

    Gisteren om 10:29

Aankomende evenementen

13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg
09 Mar
Basis workshop Peristomale huidproblemen
  • Utrecht