Normal_3321

De vertaling van zorg 2.0 naar de begeleiding van studenten; daarover werd gesproken tijdens de  ziekenhuisbrede bijeenkomst op 24 mei jongstleden.

"Net zoals een patiënt zijn eigen situatie het beste kent, kan een student zijn eigen leerproces sturen en situationeelgebonden begeleidingen ondersteuning vragen. Begeleiding 2.0 wil studenten boeien en bindendoor ze te benaderen als ‘cocreators’ van hun eigen leertraject", sprak Alette Samuels, hoofd sectie van Basisberoepsopleidingen van het UMC St. Radboud.

Verder was er een journaal waarin met films en foto’s de laatste ontwikkelingen in het praktijkonderwijs werden getoond. Nina Aalfs gaf een toelichting op de sterke en zwakke punten van het huidige begeleidingssysteem gezien vanuit het perspectief van de studenten en deafdeling.

In het tweede deel gingen de aanwezige seniorverpleegkundigen en aandachtsvelders samen aan de slag om twee vragen te bespreken en te beantwoorden.