6 maart 2013 om 14:57
< 1 min lezen

Reclame voor cosmetische chirurgie verbieden?

UTRECHT – Begin dit jaar schaften honderden Nederlandse vrouwen een kortingsbon van Groupon aan voor buikwandcorrecties, borstvergrotingen of facelifts die gebruikt konden worden in een Belgische kliniek. Dit leidde tot felle reacties van onder meer Kamerleden van de SP en PvdA die een verbod op dergelijke acties wilden. Minister Edith Schippers van Volksgezondheid laat nu weten het nut van een verbod op reclame voor cosmetische chirurgie te onderzoeken, zo meldt Medisch Contact.

In antwoord op Kamervragen van SP-Kamerlid Van Gerven schrijft de minister dat ze bezig is de risico’s in de cosmetische sector in kaart te brengen. Vervolgens zal ze in het voorjaar met voorstellen komen.

Schippers vindt de ontwikkelingen van de cosmetische sector in relatie tot de wettelijke waarborgen en de informatievoorziening zorgelijk. Zij wil onder meer acties ondernemen om de bewustwording van het publiek te vergroten bij de keuze voor cosmetische ingrepen. Wat haar betreft ligt namelijk de verantwoordelijkheid van de eigen beslissingen uiteindelijk bij de patiënt zelf.

© Nationale Zorggids / Martijn Keitz

Relevante artikelen

Alles van ziekenhuizen
    • Ziekenhuizen

    Kookadviezen kraanwater voor inwoners van meerdere plaatsen in Zeeuws-Vlaanderen

    Gisteren om 15:23
    • Ziekenhuizen

    Tata Steel moet gezondheidswinst verduurzaming duidelijker maken: belangrijke cijfers ontbreken

    Gisteren om 14:33

Aankomende evenementen

21 Dec
Algemene rondleidingen bij OlmenEs
  • Friesland
13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg