Normal_de_zorg_marketingpraktijk
Datum
29 augustus 2018
Tijd
11:30 uur - 18:30 uur
Titel
Workshop Businessmodel innovatie in de zorg
Type
Training / workshop
Website
https://www.dezorgmarketingpraktijk.nl/
Samenvating

Bestaande oplossingen voldoen steeds minder voor de grote uitdagingen in de zorg. Daarnaast biedt nieuwe technologie (internet, mobiel, sociale media, digitale zorg, etc.) volop kansen om de zorg beter, goedkoper en klantgerichter te maken. Kortom, er is grote behoefte aan nieuwe, betere en meer innovatieve ‘businessmodellen’ en ‘waardeproposities’ in de zorg. Veel zorgorganisaties worstelen met de vraag hoe men tot nieuwe, betere en innovatieve businessmodellen komt.

Centraal staan het verbeteren en vernieuwen van businessmodellen en waardeproposities in de zorg met het Business Model Canvas (BMC) en Waarde Propositie Canvas (WPC).

Onderwerpen workshop
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Handvatten voor het ontwikkelen van innovatieve businessmodellen en waardeproposities.
Voorbeelden van (succesvolle) businessmodellen, businessmodel-patronen en waardeproposities.
Handvatten voor het gebruik van het Business Model Canvas (BMC).
Handvatten voor het gebruik van het Waarde Propositie Canvas (WPC).
Inzicht in de rol van marketing en zorgmarketeer.
Inzichten, ideeën, tools, tips, voorbeelden.
Delen van kennis en ervaring.

Na afloop neem je mee naar huis
Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie direct met praktijk. De workshop vormt een goede introductie en start voor het verbeteren van bestaande en bedenken van nieuwe businessmodellen en waardeproposities in de zorg met behulp van de canvasmethode. Je gaat zelf aan de slag met het Business Model Canvas (BMC) en Waarde Propositie Canvas (WPC). Er is veel ruimte voor het onderling uitwisselen van kennis en ervaring met andere deelnemers.

Programma
09.00 – Inloop met koffie en thee.
09.30 – Start ochtendprogramma.
12.15 – Lunch (inclusief) en netwerkmoment.
13.15 – Start middag programma.
16.30 – Afronding en einde.

De workshop kent twee delen:
In de ochtend staat businessmodel innovatie centraal met de methode Business Model Generation en het Business Model Canvas (BMC).
In de middag staat waardepropositie innovatie centraal met de methode Waarde Propositie Ontwerp en het Waarde Propositie Canvas (WPC).

Locatie
Regio Arnhem-Utrecht.

Prijs
€ 450,-  /  Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting   /  excl. btw.
Inclusief lunch.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

Voor wie?
Voor marketing-/communicatieprofessionals, managers, beleidsmakers en innovatiemanagers in de zorg die meer willen weten over het ontwikkelen van nieuwe innovatie businessmodellen in de zorg.

Meer informatie over kosten en aanmelden vindt u hier.