Normal_de_zorg_marketingpraktijk
Datum
31 augustus 2018
Tijd
11:30 uur - 18:30 uur
Titel
Workshop Klantpersona en Klantreis
Regio
Utrecht
Type
Training / workshop
Doelgroepen
Ziekenhuizen en Zorgpersoneel
Website
https://www.dezorgmarketingpraktijk.nl/
Samenvating

Klantpersona’s en klantreizen (customer journey’s) zijn belangrijke instrumenten voor het optimaliseren van de klantbeleving (customer experience). In deze praktische workshop ga je zelf aan de slag en leer je hoe je met behulp van klantpersona’s en klantreizen de klantbeleving kan verbeteren. Belangrijk want klantbeleving wordt steeds meer een onderscheidende factor in het gevecht om de zorgklant. Je krijgt inzicht in de belangrijkste bouwstenen van een goede klantcontactstrategie en de manier waarop je met succes klantpersona’s en klantreizen kunt opstellen, analyseren, verbeteren en toepassen.

Onderwerpen workshop
De workshop Klantpersona en Klantreis geeft je in één dag:
Omnichannel klantcontact: belangrijke ontwikkelingen en trends.
Wat is een klantpersona en waar dient het voor?
Wat is een klantreis en wat kun je er mee?
Verschillende soorten klantpersona’s en klantreizen.
Samenstellen van klantpersona’s en klantprofielen.
Inventariseren, analyseren en verbeteren van klantreizen (customer journey mapping).
Kenmerken van een goede klantbeleving (customer experience).
Momenten van de waarheid (moments of truth) en peak-end-rule.
Voorbeelden van klantpersona’s en klantreizen in de praktijk.
Het implementeren van klantpersona’s en klantreizen.
Aan de slag: zelf samenstellen van klantpersona’s en analyseren van klantreizen.

Na afloop neem je mee naar huis
Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie direct met praktijk. Je krijgt inzichten, inspiratie, concrete handvatten, voorbeelden, tips en trucs. Na afloop van deze workshop weet je hoe je een klantpersona opstelt en klantreizen in kaart kan brengen en verbeteren. Je kunt hier in je eigen eigen organisatie verder mee.

Programma
09.00 – Inloop met koffie en thee.
09.30 – Start ochtendprogramma.
12.15 – Lunch (inclusief) en netwerkmoment.
13.15 – Start middag programma.
16.30 – Afronding en einde.

Locatie
Maarssen – Utrecht (exacte locatie wordt nog bekend gemaakt).

Prijs
€ 450,-  /   Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting  /  excl. btw.
Inclusief lunch.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

Voor wie?
Voor marketing- en communicatieprofessionals in de zorg. Deze workshop is ook geschikt voor zorgmanagers en beleidsmedewerkers die hier mee te maken krijgen.

Meer informatie over kosten en aanmelden vindt u hier.