Nationale Zorggids

NZG Hart&Vaatcafé: zout en voeding

Datum 04 februari 2019
Tijd 19:00 uur - 21:30 uur
Titel Hart&Vaatcafé: zout en voeding
Regio Zuid-Holland
Plaats Dordrecht
Adres Albert Schweitzerplaats 25
Type Thema bijeenkomst
Doelgroepen Ziekenhuizen
Website https://www.asz.nl/
Samenvatting

Lezingen
een diëtist van het Albert Schweitzer ziekenhuis en een ervaringsdeskundige van de Harteraad vertellen u alles over het zout in uw voeding. Meer informatie volgt.


Verder praten
Na afloop van deze presentaties gaan de deelnemers in groepjes uiteen en praat u onder leiding van gespreksbegeleider verder over dit thema. U wisselt tips en adviezen uit met andere patiënten en hun naasten en kunt leren van elkaars ervaringen.

De gespreksbegeleider zorgt ervoor dat iedereen aan het woord komt en kan soms ook al vragen beantwoorden of adviezen geven. De gespreksbegeleider kan een verpleegkundige of een andere zorgverlener uit het ziekenhuis zijn, of een ervaringsdeskundige van de Harteraad zijn.

Programma
• 19.00 tot 19.30 uur: inloop, ontvangst met koffie en thee
• Welkomstwoord Harteraad
• 19.35 tot 20.00 uur: Inleidende presentaties door een diëtist

 en ervaringsdeskndige 
• 20.00 tot 20.15 uur: Vragen
• 20.15 tot 20.30 pauze 20.30 tot 21.30 Verder praten in groepjes olv gespreksbegeleider.

Informatie & aanmelden
In verband met het beperkte aantal zitplaatsen is aanmelden is noodzakelijk. Dit kan door hieronder uw naam en e-mailadres in te vullen. U ontvangt dan automatisch de bevestiging via de mail.
Voor meer informatie kunt u bellen met de afdeling Patiëntenvoorlichting van het Albert Schweitzer ziekenhuis, telefoon: (078) 652 34 31.

Wat is het Hart&Vaatcafé?
Het Hart&Vaatcafé is dé ontmoetingsplaats voor hart- en vaatpatienten en wordt georganiseerd door Harteraad, (vereniging voor hart&vaatpatienten) in samenwerking met het ziekenhuis. In het Hart & Vaatcafé geven specialisten actuele informatie, ontmoet u andere patiënten en hun familie en bespreekt u ervaringen en tips met elkaar.
Bij ieder Hart & Vaatcafé staat een thema centraal.

Bekijk hier de website.

NZG Blog

Ben je klantvriendelijk, klantgericht of klantgedreven?

Normal_sjors_van_leeuwen

Steeds meer zorgorganisaties stellen de patiënt, cliënt of klant centraal. Dat klinkt niet meer dan logisch, want daarvoor doen we het toch? Maar wat versta je onder 'de klant centraal?' Er is namelijk een groot verschil of je alleen klantvriendelijk bent of vooral klantgericht of juist heel klantgedreven. Wat betekent 'de klant centraal' voor j...

NZG Interview

Lyme voorkom je door systematische tekencontrole: “Als die teek er maar uitkomt”

Normal_teek_teken_lyme


Aan informatie over teken en de ziekte van Lyme is bepaald geen gebrek. De jaarlijkse Week van de Teek – dit jaar van 15 tot en met 21 april – wordt al meer dan tien jaar g...