Normal_unnamed__2_

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt aan een verbeterd productportfolio bij Noordhoff Professional en nu is het tijd voor een nieuwe naam: Noordhoff Zorg. Naast de naam wordt ook de huisstijl vernieuwd. "Met deze aanpassingen wordt nóg duidelijker wat de synergie tussen onze producten is." Dit meldt Noordhoff. 

De nieuwe naam laat duidelijk zien hoe Noordhoff Zorg zich onderscheidt van Noordhoff. Terwijl Noordhoff zich richt op de educatieve markt, beweegt Noordhoff Zorg zich specifiek in de Nederlandse zorgbranche. Noordhoff heeft hondertachtig jaar expertise in scholing, onderwijs, leren en ontwikkelen. Deze expertise wordt sinds twintig jaar ingezet om leeroplossingen voor de zorg te ontwikkelen.
 
Inmiddels is de zorgtak uitgegroeid tot een 65-koppig team en heeft het een sterke verankering in de zorgsector. Veel van de medewerkers van Noordhoff Zorg waren zelf jarenlang werkzaam in een zorgorganisatie. Met de combinatie van educatieve kennis en ervaringsdeskundigheid stelt Noordhoff Zorg zorgorganisaties in staat hun medewerkers te laten leren en ontwikkelen.
 

Blijven ontwikkelen

 
Door hoge kosten, werkdruk en personeelstekort staan leren en ontwikkelen in de zorg op dit moment onder druk. Zorgprofessionals wíllen wel leren maar dan wel op een manier die past bij hun drukke werkschema: liefst tijdens het werk, aan het bed en in korte sessies. In deze uitdagende tijd wil Noordhoff Zorg een bijdrage leveren aan de kwaliteit van de zorg.
 
General Manager Patrick Hendriks: "Zorgverleners bepalen in hoge mate hoe mensen zorg ervaren. Een goed ziekenhuis is bijvoorbeeld veel meer dan een mooi gebouw. Beleving van zorg gaat over wie er aan je bed staat en de wijze waarop die persoon het werk doet. Wij ondersteunen de bakens in de zorg met kennis, opleiding en educatie. Zodat zij hun werk zo optimaal mogelijk kunnen doen. Onze nieuwe naam draagt deze missie nóg beter uit." 

Nieuwe naam

Linda van der Wel, Marketing & Service manager over de nieuwe naam: "De naam ‘Noordhoff Zorg’ vertegenwoordigt beter welke producten en diensten onder onze brede paraplu vallen: een leerplatform, consultancy en meer dan vijfhonderd leermodules vormen ons stevige fundament. We zijn met recht dé one stop shop binnen de zorg. Doordat we ‘zorgs praten’ - daarmee bedoelen we dat we de taal van de zorg spreken - kunnen we naadloos aansluiten bij de behoeften van zorgprofessionals.
 
Onze consultants hebben verstand van zaken en weten wat er nodig is om zorgpersoneel optimaal te ondersteunen bij leren en ontwikkelen. Zo kunnen we oplossingen bieden waarmee HR- en L&D-afdelingen goed beslagen ten ijs komen en waar zorgprofessionals écht iets aan hebben."
 
Patrick vult aan: "Dat we de taal van de zorg spreken, is een grote pré. Bij productontwikkeling beginnen we altijd bij het werkproces; waar zit precies de vraag, wat is de exacte behoefte? Ontwikkelen we content voor medewerkers in de thuiszorg of het ziekenhuis? Dankzij onze kennis van de verschillende werkomgevingen weten we exact waar we het over hebben.”"
 
Door: Nationale Zorggids
Afbeelding: Noordhoff