Officiële waarschuwing voor tandarts die boos reageert op negatieve recensie
Een patiënt die zijn tandarts een slechte recensie had gegeven op Zorgkaart Nederland, heeft het geweten. De tandarts kwam achter de man aan, door zijn gegevens openbaar te maken en hem te beledigen. Omdat de tandarts een geschieden is heeft, een speciale geschilleninstantie hem officieel gewaarschuwd. Dit meldt RTL.
Twee jaar geleden kwam de patiënt voor een intake bij de tandarts in Rotterdam. De rekening: 117 euro. Ondanks geklaag hierover, paste de praktijk de factuur niet aan. Niet veel later volgde een recensie op Zorgkaart Nederland: de tandarts had voor een intakegesprek van 5 minuten een buitensporig bedrag berekend, zo meende de patiënt. Het bekijken van een röntgenfoto leverde geen bijzonderheden op. En op enkele vragen van de man, reageerde de tandarts afwijzend. “Hij kwam arrogant over en wees mijn zorgen sarcastisch af.” Dit leverde de tandarts gemiddeld een 1 op als recensiecijfer op Zorgkaart Nederland.
Daaronder reageerde de tandarts dat hij professioneel op de vragen had gereageerd, zonder enige arrogantie. “Dat heeft meer te maken met het feit dat u als leek eigen ‘ideetjes’ had voer uw mondgezondheid”, aldus de tandspecialist. Omdat de arts in zijn reactie persoonlijke, medische informatie deelde, heeft hij zich schuldig gemaakt aan doxing. Inmiddels heeft hij spijt betuigd. Helaas voor de man heeft hij een geschiedenis van onprofessioneel, beledigend en onheus reageren, wat hem een waarschuwing heeft opgeleverd. Ook draait de verzekeraar van zijn praktijk op voor het betalen van een schadevergoeding aan de patiënt.