3 maart 2021 om 14:49
< 1 min lezen

Philadelphia Zorg introduceert digitale collega Sophi

Sinds deze week hebben medewerkers van gehandicaptenzorginstelling Philadelphia een digitale collega: Sophi. Medewerkers die vragen hebben over het rooster, kunnen bij deze chatbot met gezicht terecht. Dit meldt Skipr. 

Sophi heeft een gezicht, stem en kan bepaalde emoties ‘tonen en ze helpt de werkdruk op de servicesdesks te verachten. Inmiddels kan ze antwoord geven op vragen over het rooster binnen de zorgorganisatie. Uiteindelijk is het doel om haar ook een ondersteunende rol te geven bij het plannen, ruilen en aanpassen van diensten. Mogelijk gaat ze later ook cliënten ondersteunen. 

Door: Nationale Zorggids

Relevante artikelen

Alles van zorgpersoneel
    • Gehandicaptenzorg

    Gemeenten stappen vanaf 2026 gefaseerd over op nieuw PGB Portaal

    Gisteren om 16:00
    • Gehandicaptenzorg

    Ouderen en mensen met beperking in Wlz vaak dubbel verzekerd voor tandarts en fysio

    5 december 2025 om 09:28

Aankomende evenementen

09 Dec
Het Luchtmoment door Sociom
  • Noord-Brabant
10 Dec
Lotgenotencontact voor Mantelzorgers (donderdag) – West Maas en Waal door Sociom
  • Gelderland
11 Dec
Kerstmarkt bij OlmenEs
  • Friesland