Normal_social_media

De zorgverzekeraars Menzis, Univé en VGZ werden het meest besproken in de sociale media tijdens de periode waarin verzekerden konden overstappen. Over Anderzorg, Zilveren Kruis Achmea en Ditzo werd het meest positief gesproken. Dat meldt Medical Facts.

In totaal zorgden 45 zorgverzekeraars in de laatste drie maanden van 2013 samen voor 137.367 online berichten op met name Twitter en Facebook, voornamelijk positief van aard. Deze gegevens werden verzameld door Porter Novelli en Clipit in een onderzoek naar 45 zorglabels in de sociale media. Het onderzoek toont drie piekmomenten in de online 'buzz'. Ditzo gooide hoge ogen met de campagne 'kijkkankerdewerelduit', Anderzorg deed het goed met de bitcoin-campagne en ook de introductie van de zorgverzekering door Hema bleek een geliefd onderwerp in conversaties op Twitter en Facebook.

De zorgmerken die de meeste online media-aandacht wisten te trekken waren, net als in het onderzoek van vorig jaar, Menzis en Univé. VGZ eindigde op de derde plaats. Over het algemeen is het online sentiment rond zorgverzekeraars per saldo positief. Dit is grotendeels te verklaren door de verlaging van de premie door veel verzekeraars.

© Nationale Zorggids