Normal_pexels-ds-stories-7267573__1_

Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in 2023 net als voorgaande jaren de loyaliteit en tevredenheid onder de verzekerden van zorgverzekeraars gemeten in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen®. In dit onafhankelijke onderzoek is DSW Zorgverzekeraar voor het negende jaar op rij op de eerste plaats geëindigd met een Net Promoter Score (NPS) van +43, een score die een stuk hoger ligt dan die van andere zorgverzekeraars. Het vertrouwen in DSW, dat uitgedrukt wordt in de NTS (Netto Trust Score), is net als de NPS met een score van +39 fors hoger dan het gemiddelde van de markt (+20). Dit meldt DSW Zorgverzekeraar.

Klanten gaven aan dat ze goede ervaringen hebben met DSW. Men heeft het gevoel goed verzekerd te zijn bij DSW, geen problemen te ervaren en het gevoel te hebben dat DSW de zaken op orde heeft. Hiervoor gaven ze een score van 8,5 voor de dienstverlening. Verzekerden noemen vooral het gemak van indienen (score: 8,8) en uitbetalen (score: 8,9) van declaraties als positief punt en vinden dat het proces snel en gemakkelijk verloopt. Het declareren via de MijnDSW app wordt hierbij vaak genoemd en de app wordt dan ook beloond met een 8,7.

Het contact met DSW wordt net als voorgaande jaren positief ervaren. Zo wordt het telefonisch contact beoordeeld met een 8,6 en het Whatsapp-contact met een 8,4.

Positief

Het beeld dat de verzekerden hebben van DSW draagt positief bij aan de loyaliteit. Mensen kunnen zich vinden in het standpunt die DSW inneemt en de waarden waar DSW voor staat. Net als vorig jaar waardeert men de kleinschaligheid, het ontbreken van winstoogmerk en het transparante karakter. Ook waren klanten blij met de vrije keuze van zorgverleners en het beleid van DSW.

Door: Nationale Zorggids