DSW-directeur roept verzekeraars op geen reclame te maken

Als het aan directeur Aad de Groot van zorgverzekeraar DSW ligt, gaan zorgverzekeraars zich de komende tijd richten op de toegankelijkheid en beschikbaarheid van de zorg in plaats van het binnenhalen van zoveel mogelijk verzekerden. Dit meldt DSW. 

De Groot waarschuwt voor de stijgende zorgkosten en denkt dat zorgverzekeraars het systeem mede kunnen veranderen door een andere rol in te nemen. Belangrijk daarbij is dat ze zich niet meer richten op het maken van reclame, waarbij ze zoveel mogelijk verzekerden willen overhalen om zich bij hen te verzekeren. “Eigenlijk moeten ze zich juist bezighouden met het verbeteren van de toegankelijkheid en beschikbaarheid van de zorg, nu en in de toekomst in samenwerking met organisaties.”

Zorg organiseren in plaats van reclame maken

Als het aan de DSW-topman ligt, laten verzekeraars hun reclame dit jaar links liggen, maar ligt de focus juist op de organisatie van zorg in ieders eigen regio.

Door: Nationale Zorggids / Johanne Levinsky