5 december 2016 om 09:50
< 1 min lezen

OHRA blundert met seksistische reclame

Verzekeraar OHRA heeft een reclame voor zijn zorgverzekering schielijk weer ingetrokken nadat er felle kritiek op was gekomen. Te zien waren twee dokters, een sexy uitziende jonge vrouw en een man die een ‘nerd’ moest verbeelden, met een speculum in zijn handen (een apparaat voor vaginaal onderzoek).

De tekst luidde: “Alleen bij OHRA heb je échte vrije zorgkeuze. Je kiest altijd zelf welke arts je bezoekt. Voor welke arts ga jij: de sexy arts of de nerd? Wij zijn benieuwd!” De verzekeraar werd via sociale media overspoeld met kritiek, waarop de reclame werd verwijderd.

“De post van de 2 artsen was ongelukkig gekozen. Domme onhandigheid van ons. Onze excuses als we iemand voor het hoofd hebben gestoten. Sorry!”, meldt OHRA op Twitter.

De verzekeraar zegt op zijn website dat maar 8 procent van de Nederlanders een vrije zorgkeuze heeft, terwijl meer dan 80 procent zegt dat graag te willen en belangrijk te vinden.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van zorgverzekering
    • Zorgverzekering

    Veel mensen denken onterecht dat orthodontie voor kinderen in basispakket zit

    Gisteren om 14:10
    • Zorgverzekering

    Zilveren Kruis vordert geld terug van apothekers die zich niet aan preferentiebeleid hielden

    17 december 2025 om 14:08

Aankomende evenementen

21 Dec
Algemene rondleidingen bij OlmenEs
  • Friesland
13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg