5 december 2016 om 08:50
< 1 min lezen

OHRA blundert met seksistische reclame

Verzekeraar OHRA heeft een reclame voor zijn zorgverzekering schielijk weer ingetrokken nadat er felle kritiek op was gekomen. Te zien waren twee dokters, een sexy uitziende jonge vrouw en een man die een ‘nerd’ moest verbeelden, met een speculum in zijn handen (een apparaat voor vaginaal onderzoek).

De tekst luidde: “Alleen bij OHRA heb je échte vrije zorgkeuze. Je kiest altijd zelf welke arts je bezoekt. Voor welke arts ga jij: de sexy arts of de nerd? Wij zijn benieuwd!” De verzekeraar werd via sociale media overspoeld met kritiek, waarop de reclame werd verwijderd.

“De post van de 2 artsen was ongelukkig gekozen. Domme onhandigheid van ons. Onze excuses als we iemand voor het hoofd hebben gestoten. Sorry!”, meldt OHRA op Twitter.

De verzekeraar zegt op zijn website dat maar 8 procent van de Nederlanders een vrije zorgkeuze heeft, terwijl meer dan 80 procent zegt dat graag te willen en belangrijk te vinden.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van zorgverzekering
    • Zorgverzekering

    Steeds meer verzekerden schakelen Zilveren Kruis in als zorgbemiddelaar

    Gisteren om 11:47
    • Zorgverzekering

    Kankermedicijnen blijven onbereikbaar door ontbrekende data fabrikanten

    21 januari 2025 om 09:40