21 februari 2013 om 10:49
< 1 min lezen

‘Ziekenvervoer komt vaak te laat’

AMERSFOORT – Vervoerder Connexxion als verzekeraar Agis hebben hun spijt betuigd aan een lichamelijk gehandicapte vrouw uit Utrecht voor de keren dat zij voor een afspraak in het ziekenhuis te laat is gekomen, zo meldt de Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie (Ango).

De 29-jarige Wendy Keller heeft een zeldzame hersenaandoening en moet vaak naar het ziekenhuis. Soms is er haast geboden wanneer bijvoorbeeld een spoedoperatie verricht moet worden.

Omdat ze in een rolstoel zit en epilepsie heeft, kan ze alleen met taxi’s vervoerd worden. Ze is echter ontevreden over de service, omdat het bij de bestelling van het ziekenvervoer vaak hapert.

“Van de afgelopen tien waren er negen niet op tijd. Of ze kwamen niet. Met als gevolg dat ik al diverse keren in het ziekenhuis te horen kreeg dat ik maar een andere dag moest terugkomen”, aldus Keller.

Met Agis heeft ze een afspraak gemaakt dat ze kort van tevoren mag bellen. De verzekeraar betreurt de situatie en belooft beterschap. Volgens een woordvoerder zullen de verzekeringsmaatschappij en Connexxion snel met elkaar om de tafel gaan zitten om dit probleem op te lossen.

© Nationale Zorggids / Martijn Keitz

Relevante artikelen

Alles van zorgverzekering
  • longkanker
    • Zorgverzekering

    Veel nieuwe medicijnen tegen longkanker verwacht

    Gisteren om 11:39
    • Zorgverzekering

    Spijt van keuze voor zorgverzekering door niet afsluiten aanvullende dekking

    3 december 2024 om 11:13