Zorgverzekeraar neemt gesprekken klanten op als ze in de wacht staan
28 augustus 2023 om 16:14
< 1 min lezen

Zorgverzekeraar neemt gesprekken klanten op als ze in de wacht staan

Zilveren Kruis neemt gesprekken van verzekerden met de klantenservice op, ook als ze in de wacht staan. De verzekeraar informeert bellers hier actief over, maar het is niet toegestaan. Dit meldt RTL Nieuws. 

De Autoriteit Persoonsgegevens laat weten dat gesprekken van iemand in de wacht niet opgenomen mogen worden omdat dit niet bijdraagt aan het opnamedoel. Klantenservices nemen gesprekken van hun medewerkers op om bijvoorbeeld hun dienstverlening te verbeteren. Bij klanten die in de wacht staan, heeft dat geen zin.

Achmea

Zilveren Kruis en andere bedrijven die onder Achmea vallen zeggen te onderzoeken hoe ze deze opnames in de toekomst anders kunnen aanpakken.

Door: Nationale Zorggids / Johanne Levinsky

Relevante artikelen

Alles van zorgverzekering
    • Zorgverzekering

    Ouderen en mensen met beperking in Wlz vaak dubbel verzekerd voor tandarts en fysio

    5 december 2025 om 09:28
  • Meerjarige zorgverzekering
    • Zorgverzekering

    Samen op een zorgpolis vaak onvoordeliger dan apart verzekeren

    4 december 2025 om 16:33

Aankomende evenementen

09 Dec
Het Luchtmoment door Sociom
  • Noord-Brabant
10 Dec
Lotgenotencontact voor Mantelzorgers (donderdag) – West Maas en Waal door Sociom
  • Gelderland
11 Dec
Kerstmarkt bij OlmenEs
  • Friesland