Zorgverzekeraar neemt gesprekken klanten op als ze in de wacht staan
28 augustus 2023 om 14:14
< 1 min lezen

Zorgverzekeraar neemt gesprekken klanten op als ze in de wacht staan

Zilveren Kruis neemt gesprekken van verzekerden met de klantenservice op, ook als ze in de wacht staan. De verzekeraar informeert bellers hier actief over, maar het is niet toegestaan. Dit meldt RTL Nieuws. 

De Autoriteit Persoonsgegevens laat weten dat gesprekken van iemand in de wacht niet opgenomen mogen worden omdat dit niet bijdraagt aan het opnamedoel. Klantenservices nemen gesprekken van hun medewerkers op om bijvoorbeeld hun dienstverlening te verbeteren. Bij klanten die in de wacht staan, heeft dat geen zin.

Achmea

Zilveren Kruis en andere bedrijven die onder Achmea vallen zeggen te onderzoeken hoe ze deze opnames in de toekomst anders kunnen aanpakken.

Door: Nationale Zorggids / Johanne Levinsky

Relevante artikelen

Alles van zorgverzekering
    • Zorgverzekering

    Huisartsenketen Co-Med verdacht van fraude: onderzoek overgedragen aan OM

    Vandaag om 11:36
    • Zorgverzekering

    Mondzorg in basispakket drijft zorgpremie op, maar ING ziet alternatief

    Vandaag om 10:05

Aankomende evenementen

19 Mar
ADHD in context
  • Utrecht
23 Mar
Voorlichtingsavond: Bevallen in het ziekenhuis (webinar)
  • Noord-Brabant
25 Mar
Seksuele uitbuiting
  • Zuid-Holland