Albert Heijn heeft een eigen online webwinkel geopend in China. De producten van de supermarktketen werden in China al door Chinese Nederlanders verkocht tegen flinke meerprijzen. Met de eigen webwinkel hoopt Albert Heijn de verkoop weer naar zich toe te trekken. De babymelkproducten worden er nog niet verkocht. Dat meldt het Financieele Dagblad.
Onder Chinezen zijn de babyproducten uit Nederland erg populair. Vanwege een groot voedselschandaal vertrouwen de Aziaten de eigen producten niet. “Wij moeten hier zorgvuldig naar kijken”, zegt een Ahold-woordvoerder. “Voor ons allebei, AH en Nutricia, ligt de prioriteit bij voldoende beschikbaarheid voor ouders in Nederland.” Peutermelk Hero is wel verkrijgbaar in de webshop.
Om tegemoet te komen aan de aanhoudende grote vraag uit China rollen vanaf deze week 150.000 pakken babymelkpoeder van Nutricia per dag extra van de lopende band in het Duitse Fulda. Critici denken dat hierdoor de doorverkoop naar China via de zwarte markt alleen maar verder zal toenemen.
Consumenten in Nederland kunnen maximaal één pak per keer kopen.
© Nationale Zorggids