2 mei 2025 om 13:10
< 1 min lezen

Teletolk maakt Meldpunt Ieder(in) toegankelijk voor doven en slechthorenden

Door: Nationale Zorggids / Johanne Levinsky

Mensen met een auditieve of spraakbeperking kunnen vanaf nu direct bellen met het Meldpunt van Ieder(in) via Teletolk. Dankzij deze service verlopen gesprekken soepel via Nederlandse Gebarentaal of tekst. Gebarentolken en tekstbemiddelaars zorgen voor een vlotte vertaling tussen de beller en het Meldpunt. Dit meldt Ieder(in).

Met één klik op de Meldpunt-pagina opent het belportaal van Teletolk. Gebruikers kiezen daar hoe ze willen communiceren: in gebaren of via tekst. De tolk vertaalt het gesprek live naar gesproken Nederlands en andersom.

Knelpunten

Het Meldpunt van Ieder(in) is er voor mensen met een beperking die knelpunten ervaren. Bijvoorbeeld bij het aanvragen van hulpmiddelen, aanpassingen op school of voorzieningen op het werk. Medewerkers van het Meldpunt lossen het probleem niet zelf op, maar verwijzen door en verzamelen signalen voor landelijke belangenbehartiging.

De nieuwe Teletolk-optie is gratis en beschikbaar voor iedereen met gehoor- of spraakproblemen.

Relevante artikelen

Alles van gehandicaptenzorg
    • Gehandicaptenzorg

    Ouderen en mensen met beperking in Wlz vaak dubbel verzekerd voor tandarts en fysio

    Gisteren om 09:28
    • Gehandicaptenzorg

    Zo’n negentig ouders stappen naar rechter vanwege afwijzingen meerzorg

    Gisteren om 08:10

Aankomende evenementen

09 Dec
Het Luchtmoment door Sociom
  • Noord-Brabant
10 Dec
Lotgenotencontact voor Mantelzorgers (donderdag) – West Maas en Waal door Sociom
  • Gelderland
11 Dec
Kerstmarkt bij OlmenEs
  • Friesland