2 mei 2025 om 13:10
< 1 min lezen

Teletolk maakt Meldpunt Ieder(in) toegankelijk voor doven en slechthorenden

Door: Nationale Zorggids / Johanne Levinsky

Mensen met een auditieve of spraakbeperking kunnen vanaf nu direct bellen met het Meldpunt van Ieder(in) via Teletolk. Dankzij deze service verlopen gesprekken soepel via Nederlandse Gebarentaal of tekst. Gebarentolken en tekstbemiddelaars zorgen voor een vlotte vertaling tussen de beller en het Meldpunt. Dit meldt Ieder(in).

Met één klik op de Meldpunt-pagina opent het belportaal van Teletolk. Gebruikers kiezen daar hoe ze willen communiceren: in gebaren of via tekst. De tolk vertaalt het gesprek live naar gesproken Nederlands en andersom.

Knelpunten

Het Meldpunt van Ieder(in) is er voor mensen met een beperking die knelpunten ervaren. Bijvoorbeeld bij het aanvragen van hulpmiddelen, aanpassingen op school of voorzieningen op het werk. Medewerkers van het Meldpunt lossen het probleem niet zelf op, maar verwijzen door en verzamelen signalen voor landelijke belangenbehartiging.

De nieuwe Teletolk-optie is gratis en beschikbaar voor iedereen met gehoor- of spraakproblemen.

Relevante artikelen

Alles van gehandicaptenzorg
    • Gehandicaptenzorg

    Gezinnen met kind met stofwisselingsziekte ervaren exclusie, stress en werkloosheid

    Gisteren om 13:56
    • Gehandicaptenzorg

    Tweede Kamer neemt drie moties voor betere meerzorg aan

    18 december 2025 om 15:48

Aankomende evenementen

21 Dec
Algemene rondleidingen bij OlmenEs
  • Friesland
13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg