Zorgprofessional wachttijd voorkomen

Wijkverpleegkundigen willen vooral het beste voor hun cliënt, zoals geen financiële verrassingen achteraf en het beste zorghulpmiddel. Ook houden zij graag meer tijd over voor échte zorg. Daarom beperken zij graag onnodige wachttijd en vragen in het bestelproces.

Zekerheid

Bij het bestellen van hulpmiddelen zoekt de drukke wijkverpleegkundige naar zekerheid. Ze wil het beste zorghulpmiddel voor haar cliënt en vooral geen (financiële) verrassingen achteraf. Het is ook prettig om de bestelling direct bij of na een cliënt bezoek te kunnen aftikken. 

Controle

Zorgprofessionals ervaren het als storend om te worden doorverbonden of om te worden teruggebeld bij het plaatsen van een bestelling voor zorghulpmiddelen. 70% geeft de voorkeur aan een online bestelling, omdat dit sneller is en minder wachttijd oplevert.

Een andere reden is het ‘zelf kunnen beslissen’. Wijkverpleegkundigen ervaren dat zij soms te veel of overbodige vragen krijgen aan de telefoon. “Ik heb er voor geleerd.” en “Dit geeft mij het gevoel dat mijn expertise niet serieus wordt genomen” zijn reacties van geïnterviewden.

Bij het online bestellen worden alleen de noodzakelijke vragen gesteld. Er hoeft niet ‘gezeurd’ te worden om een spoedbestelling of speciaal product. Dit geeft zorgprofessionals het gevoel dat hun bekwaamheid en inschattingsvermogen serieus wordt genomen.

Visueel

Bij online bestellen ziet de wijkverpleegkundige direct het hulpmiddel dat zij gaat bestellen. Dit geeft meer zekerheid en een verminderde kans om het verkeerde te bestellen. Daarnaast wordt het als prettig ervaren om de cliënt te kunnen laten zien wat hij kan verwachten. “Online bestellen is minder gedoe. Ik krijg gewoon het beste AD matras geadviseerd door het online bestelplatform.” vertelt een wijkverpleegkundig uit Noord Holland.

Loyaal

Het onderzoek toont aan dat zorgprofessionals heel loyaal zijn aan hun leverancier. Een enkele keer, als een bepaald product niet verkrijgbaar is bij de voorkeursleverancier, kan een andere leverancier overwogen worden. Over het algemeen neemt de wijkverpleegkundige de leverancier en het bestelwijze van collega’s en de huidige werkgever over. 

Bekijk de hulpmiddelen

Meer over duxxie.nl en het onderzoek

Wij zorgen ervoor dat je super eenvoudig kunt kiezen uit het beste aanbod. Je ziet direct hoe het met de kosten zit, met de verzekering bijvoorbeeld. Heb je een favoriete aanbieder? Die zit er natuurlijk gewoon tussen. Jij weet wat je nodig hebt, wij zorgen voor het aanbod. Zo compleet mogelijk, zodat je in één keer klaar bent. www.duxxie.nl

Dit onderzoek werd in opdracht van duxxie.nl uitgevoerd door Elma Wolschrijn van Raakt. Elma interviewde een dozijn zorgprofessionals. Een deel daarvan bestelt online. Het andere deel bestelt nu telefonisch. Daarnaast werden de reacties van ruim 200 zorgprofessionals op een enquête meegenomen.