Normal_tablet_werken_touchscreen

GRONINGEN – Zorginstanties maken steeds vaker gebruik van tablets om zorg op afstand te leveren, zo meldt Tabletsmagazine.nl.

Sensire, Stichting voor Gezondheid, Zorg en Welzijn, deed onderzoek naar de tevredenheid van hun cliënten over het gebruik van tablets. Sensire heeft de tablet al een tijdje in gebruik als communicatiemiddel tussen de cliënt en de zorginstantie.

Op de tablet is speciale software gedownload waardoor cliënten 24 uur per dag contact kunnen krijgen met Sensire of een wijkverpleegkundige.

Uit het onderzoek bleek dat 43 procent van de cliënten dagelijks gebruik maakt van de tablets. Volgens Sensire zorgt deze manier van communiceren voor tijdswinst. Er hoeven hierdoor namelijk minder fysieke afspraken gemaakt te worden. De stichting geeft aan dat ook mantelzorgers en verpleegkundigen enthousiast zijn over de invoering. Door het succes willen meer organisaties op korte termijn pilots gaan opzetten.

© Nationale Zorggids / Melissa Huisman