Logo_onvz_logo_nieuw

ONVZ Zorgverzekeraar is verkozen tot de meest klantgerichte zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar kreeg hiervoor de Customer Centric DNA (CCDNA) Award uitgereikt. Volgens de organisatoren van de verkiezing weet ONVZ zich met vrije keuze voor dokter en ziekenhuis duidelijk te onderscheiden van andere zorgverzekeraars. Dat meldt ONVZ.

De CCDNA Awards werden donderdagavond voor de vijfde keer uitgereikt. Dat gebeurde dit jaar tijdens de Customer Centric DNA Awards in Utrecht. Initiatiefnemers BearingPoint en DVJ Insights ondervroegen dit jaar ruim 12 duizend consumenten over klantgerichtheid. ONVZ Zorgverzekeraar won in de categorie zorgverzekeraars.

Dat ONVZ van alle zorgverzekeraars als het meest klantvriendelijk beoordeeld, is volgens de initiatiefnemers van de award grotendeels het gevolg van de positieve laatste ervaringen die klanten met ONVZ hebben. De goede score op de houding van de medewerkers speelt daarbij een belangrijke rol. Ook de vrije keuze die ONVZ biedt leidt in belangrijke mate tot een positief oordeel van verzekerden. ONVZ weet relevante associaties op gebied van vrije keuze te activeren, zo stelt het rapport.

“We zijn bijzonder vereerd dat verzekerden zo positief zijn over ONVZ”, zegt Jean-Paul van Haarlem, bestuursvoorzitter ONVZ Zorgverzekeraar. “De waardering laat zien dat verzekerden onze zuivere restitutieverzekeringen waarderen. Uit dit onderzoek spreekt het vertrouwen in een polis die verzekerden wél de vrijheid geeft om zelf hun zorgverlener te kiezen.”

De CCDNA Awards zijn gebaseerd op onderzoek onder ruim 12.000 klanten van 113 bedrijven. Respondenten mochten in hun eigen bewoordingen hun meest recente ervaring met het bedrijf omschrijven en toetste bedrijven op hun klantgerichtheid. Het onderzoek is uitgevoerd door consultancybureau BearingPoint en DVJ Insights. 

©Nationale Zorggids