Normal_pexels-pixabay-40568

Zorgverzekeraar CZ heeft de fundamenten van een bloeiende leercultuur al stevig verankerd in de organisatie: diverse leermogelijkheden, leerambassadeurs en coaches stimuleren er elke dag de continue ontwikkeling van medewerkers en hun teams. Om het brede leeraanbod beter vindbaar te maken was het tijd om op zoek te gaan naar een ervaren leer- en ontwikkelpartner. Na een intensieve marktverkenning koos CZ vol overtuiging voor Studytube. Dit meldt Studytube. 

Vóór de samenwerking met Studytube was CZ al intensief bezig om de drempel voor leren op de werkvloer te verlagen, o.a. via microlearnings, een breed aanbod van programma’s en (online) trainingen, een netwerk van leerambassadeurs en nog veel meer. Het leerlandschap bestond echter uit meerdere platformen en systemen, zodat medewerkers de opleidingen moeilijk konden terugvinden.

“Bovendien is onze slogan ‘Zorg die verder gaat’,” zegt Leanne Pantjes, Learning Experience Designer bij CZ. “Dat geldt ook voor onze collega’s – je moet zelf kunnen werken aan je eigen ontwikkeling en duurzame inzetbaarheid. We moesten dus meer inzetten op toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie.”

Studytube als leer- en ontwikkelpartner

CZ stelde een uitgebreid eisenpakket samen voor hun ideale leerplatform. Alle interne en externe opleidingsmogelijkheden moesten terechtkomen op één gebruiksvriendelijke plek, om zo medewerkers te helpen een gerichte keuze te maken, de administratie te versoepelen en de organisatie meer inzicht te geven in wie wat aan het leren is – of wie wat zou moeten leren voor een verplicht certificaat.

In Studytube vond CZ een leer- en ontwikkelpartner, die proactief meedenkt over de digitalisering en innovatie van het leeraanbod – een samenwerking die het platform overstijgt en de ontwikkelstrategie van CZ verder aanscherpt.

Samen op weg naar succes

Ondertussen is CZ begonnen aan de implementatie van hun vernieuwde leerplatform. Terwijl een Learning Consultant advies geeft over de inrichting van de leercontent, leidt een Implementatieconsultant de functionele en technische inrichting in goede banen. Een persoonlijke Customer Success Manager helpt dan weer om de adoptie van het platform en de bijbehorende communicatie te stroomlijnen.

Door: Nationale Zorggids