Normal_heppie

Stichting Heppie en Alticom Datacenters zijn trots op de 120.000 euro die tot nu toe in totaal is opgehaald met de Heppie View Tour. Ruim 12.000 mensen hebben een ticket gekocht voor het goede doel om te kunnen genieten van een geweldig uitzicht vanuit een datatoren van Alticom. Met het opgebrachte geld kunnen kinderen die het moeilijk hebben onbezorgd genieten van een vakantie, zo meldt Alticom.

Het spectaculaire uitzicht vanuit de datatorens van Alticom Datacenters is normaliter niet te bewonderen voor ‘onbevoegden’. Speciaal voor Stichting Heppie maakt Alticom een uitzondering door verschillende datatorens open te stellen voor publiek. Tijdens een Heppie View in een van de datatorens kunnen geïnteresseerden voor tien euro met de lift naar boven om van achter het glas van het uitzicht te genieten. Dit jaar werden de datatorens in Markelo, Haarlem, IJsselstein, Hilversum, Roosendaal en Tjerkgaast aangedaan. In 2013 werden de datatorens in Hoogersmilde, Lelystad en Roermond opengesteld. De opbrengst van alle verkochte tickets gaat rechtstreeks naar Stichting Heppie. Op dit moment is er al ruim 120.000 euro opgehaald doordat ruim 12.000 mensen een ticket hebben gekocht.

Stichting Heppie zet zich in Nederland in voor kinderen die het moeilijk hebben en niet onbezorgd kunnen opgroeien. Speciaal voor hen organiseert de stichting het hele jaar door groepsvakanties waarin alles draait om samen spelen, plezier maken en positieve aandacht. Directeur Nina Schmitz van Stichting Heppie: 'Het is waanzinnig om als stichting in zoveel regio’s zichtbaar te zijn. De opbrengsten gaan rechtstreeks naar vakanties voor kinderen die het moeilijk hebben. Ik vind het heel bijzonder dat Alticom dit doet voor ons, en oog heeft voor de vaak onzichtbare doelgroep van Heppie. Samen bieden we deze kinderen een geweldige, positieve ervaring en toekomstperspectief.'

© Nationale Zorggids