Normal_12596

BREDA - De gemeente Breda gaat de aanbesteding voor de levering van hulpmiddelen voor mensen die dit op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) nodig hebben actualiseren.

Omdat de huidige contracten zullen aflopen en om deze levering vanaf volgend jaar nog wel te kunnen blijven garanderen heeft het college van burgemeester en wethouders besloten hiervoor een Europese (openbare) aanbestedingsprocedure te starten. De nieuwe contracten met leveranciers voor verstrekking van rolstoelen, scootmobielen, bijzondere fietsen en losse woonvoorzieningen zullen vanaf april volgend jaar van kracht zijn.

Aanvragen voor nieuwe of aangepaste voorzieningen, moeten ook in de nieuwe contractperiode bij de gemeente worden ingediend, net zoals nu het geval is. De kwaliteitseisen zijn geactualiseerd aan de huidige technieken en in de markt geldende normen en komen overeen met het kwaliteitsniveau van de huidige raamovereenkomsten. Hiermee wordt de kwaliteit gegarandeerd. Verder is er veel aandacht voor administratieve lastenverlichting.

Verder is er veel aandacht voor administratieve lastenverlichting. Zo kan de burger bij tussentijdse aanpassingen meteen terecht bij de leverancier. Als de aanpassingen vallen binnen de gemaakte prijsafspraken, kan de burger meteen geholpen worden zonder dat hiervoor de tussenkomst van de gemeente is vereist.

Een gevolg van deze aanbesteding is echter wel dat vooraf niet duidelijk is aan welke leveranciers de opdracht wordt gegund. Dit kunnen andere dan de huidige leveranciers zijn.

© Nationale Zorggids / Martijn Keitz